31.08.2013

İçten Gelen-17

bilinmezligin icinde yürümeye başlamadan önce, buralarda olmadığımı bilmeni istemekten başka söyleyecek sözüm yoktu, ki hissettiğim rüzgar tüylerimi ürpertmeseydi. yeniden anladığımda sadece yürüyordum. arkasinda olan köpekten kaçmak için canını dişine takmış kedi misali yürüyen ben, nasıl olurda farkında değildim acaba yaşadıklarımın ağırlığının. nefes nefese, korkudan n'yapması gerektiğini bilmeyen ama kuyruğunu kaptırdığı kapanın kapısına yalvaran gözler ile bakan fare misali, dış dünyaya özlem duyan duyguları bastırmak, buradan oraya olan köprünün kırılması ve fakat onune gecilememesi... hiç beklemediğim anda yediğim sol kroşe gözlerimde gelen yaşın sadece habercisiyken ne yapabilirdim ki ikna etmek için kitapligimdaki 3 maymunu. Durdum ve beklemek zorunda kaldım.  Sadece akan kanın ve elime gelen kıkırdak parçacıklarının yavaşlamasını. Artık beklemenin vermiş olduğu durağanliğa alıştığımı sanan ben, düşünceler denizinde almış olduğum yola inanamadan sadece köpekten kaçan kedi, kapandan nasıl kurtulabileceģini dusunen fare olmuştum. Uyanmaya çalışan bir ayının çıkarttığı sesleri bana pay etmeye çalışan hayat, aramızdaki köprünün bir şeridini calişmaya ayırdığı için trafiğe bir türlü düzen veremeyen ben... ittifak olamayan karaktersiz kişilikler ne kadar anlaşabiliyorsa o kadar anlaşabildiģim hayat görüşüm ile hayat arasındaki bu anlaşmazlığı, her zaman lanet olsunlarla geçiştirmek üzereyken, tamda komşumun köpeğinin, sanki kapıya sıkışmış kuyruğunun acısına ver yansın etmesiyle son buldu. Donan yüzüme aynada olup biteni anlatmaya çalışmak kıpırdatamadığım dudaklarım ile sana yalan söylemek kadar zorken oturduğum yerden ahkam kesmek tam benlikken, benliğimin önüne geçen trajik ama bir o kadarda eğlenceli olan yere düşüşüm, benliğimi yıpratmak için yola çıkmıştı. Uzun ve yorucu olan çifte catişmalardan öğrendiğim tek şey 'hiçbişey senden daha önemli değil' cümlesinin ağzına tüküren ben, yorğunluktan havada asılı kalan tükürüğüme sözümü anlatamadığımda saldım bebeğim.  Ve evet ben elime deniz anası almadım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

cem ben. arada sırada karalıyorum sadece.