15.04.2012

İçten Gelen-5

Yeşildi. Görebildiğim en yeşildi. O zamana kadar belki de yeşil deseler insanların ağzından çıktığı anı düşünür, anlamaya çalışırdım yeşili. Biraz bulanıktı, biraz tuhaf. Uzun sürmemişti bulanıklığı fark etmem, tadından tiksinmem için. İlk öncelerde suya atılan küçük bir taşın hasıl ettiği gibi vücudumda dalgalan, daha sonra da nefesimi kesmekte olduğumu hissettiğim dalgalar. Düşünebildiğim, görebildiklerimden ibaret olan bir andan başka hiç bir şey ifade etmiyordu.

Sallanan, uzun sayılabilecek boyuttaki türlü bitliler dedim ilk önce. Sonra incelemek için zaman tanıdım kendime. Küçük taşlar ile süslenmiş derinlik, dünyanın güneş etrafında döndüğüne inanmayan yaratıklarla doluydu sanki. Nefes alamadığımın ya da almaya çalıştığımın farkına varamayacak küçüklükte olan ben deniz; iki güçlü bileğin sahip çıkmasına ihtiyaç duyarken sadece beklemek geliyordu şu hayatta biraz daha tutunabilmek için.

Dünya üzerinde ki en güçlü elleri- ki bence- bacaklarımda hissettiğimde o an alamadığım derin nefesi, en kısa zaman içinde alabileceğimin vermiş olduğu rahatlıkla gülümsedim benden daha mutlusu yokmuş gibi. Yavaş yavaş başlayan serinlik duygusunu hissettiğimde ise, ilk önce yüzünüze ya da göğsünüze vuran hafif rüzgarın bacaklarıma vurma anı yaşadığımın- yaşayacağımın- bir göstergesi değil ise ne olabilirdi ki!

Aklım hala yeşil bitkilerin ve yeşil su kütlesinin ne denli heybetli ve ilginç olduğuna takıldığı o an nefes alabildiğimi hissetmem, kalp nakli yapılması için doner bekleyen bir hastaya telefonda mutlu haberin verildiğinde yanaklarından akan sevinç gözyaşlarının, beyin ve atmakta zorlanan kalp de sevinç etkisi yaratması gibi bir etki yarattı.

Aslan çiçeğinin güzelliğini bir daha göremeyeceğimi düşündüm o tarihte, Yalova da babamın bizleri Etibank'ın tatiline götürmesinin ilk günlerinde yüzme bilmeyen ben denizi simitle suya atması sonucu, benim de suya düşer düşmez belden aşağısını suyun içinde olması gerekirken, su da ters dönmem sonucu belden aşağısının suyun üstünde kaldığı, küçük lakin 4-7 yaş arasında ki bir çocuk için inanılmaz fantastik anılarından biridir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

cem ben. arada sırada karalıyorum sadece.